Case studies as one of the communication methods of foreign language teaching law students

Людмила Олександрівна Голубнича

Abstract


The article deals with the problem of «case» in methods of teaching foreign languages. Considerable attention is paid to finding out features of using case studies during training law students a foreign language in order to maximize communication approach of classes. The papers contain examples of the use of case studies in classes of law students to train speech (monologue, dialogue speech) and speech preparation (formation of lexical and grammatical skills) activities.


Keywords


case studies; law students; monologue speech; dialogical speech; lexical skills; grammatical skills

Full Text:

PDF

References


Babin, O.А. (1974). Vvedenie leksiki kak pervonachalnyi etap formirovaniya navykov slovoupotrebleniya [Introduction of Vocabulary as the Initial Stage of Forming the Word Usage Skills]. Extended abstract of candidate’s thesis. Leningrad, 18 [in Russian].

Izarenkov, D.I. (1981). Obuchenie dialogicheskoy rechi [Dialogue Speech Training]. Moscow: Russkiy yazyik, 94 [in Russian].

Lelyushkina, K.S. (2004). Printsip situativnosti v obuchenii inoyazyichnomu lichnostno-orientirovannomu obscheniyu [Case Principal in Teaching Person Oriented Communication] Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta [Bulletin of the Tomsk State Pedagogical University]. Issue 5 (42), 103–105 [in Russian].

Minyar-Beloruchev, R.K. (2002). Primitivnaya grammatika dlya izuchayuschih inostrannyiy yazyik v shkole [Primitive Grammar for Those Who Learn Foreign Languages at School] Inostrannyiy yazyik v shkole [Foreign Language at School]. Issue 4 [in Russian].

Plotskaya, T. A. Situativniya grammatika na urokah inostrannogo yazyika [Case Grammar at Foreign Languages Lessons] Access mode: https://open-lesson.net/2153/ [in Russian].

Ponomareva, Z.F. (1972). Obucheniye leksicheskoy sinonimii na III kurse yazykovogo vuza: [Lexical Synonymy Training at the III Course of Language Higher Educational Institution]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow, 20 [in Russian].


GOST Style Citations


  1. Бибин О. А. Введение лексики как первоначальный этап формирования навыков словоупотребления : автореф. дис. ... канд. фил. наук / О. А. Бибин. – Ленинград, 1974. – 18 с. 
  2. Изаренков Д. И. Обучение диалогической речи / Д. И. Изаренков. – Москва : Русский язык, 1981. – 94 с.
  3. Лелюшкина К. С. Принцип ситуативности в обучении иноязычному личностно-ориентированному общению / К. С. Лелюшкина // Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2004. – № 5 (42). – С. 103–105.
  4. Миньяр-Белоручев Р. К. Примитивная грамматика для изучающих иностранный язык в школе / Р. К. Миньяр-Белоручев // Иностранный язык в школе, 2002. – № 4.
  5. Плоцкая Т. А. Ситуативния грамматика на уроках иностранного языка [Электронный ресурс] / Т. А. Плоцкая. – Режим доступа : https://open-lesson.net/2153/.
  6. Пономарева З. Ф. Обучение лексической синонимии на III курсе языкового вуза : автореф. дис... канд. фил. наук / З. Ф. Пономарева. – Москва, 1972. – 20 с.

 

 





DOI: https://doi.org/10.21564/2414-990x.135.78232

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2016 Людмила Олександрівна Голубнича

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2224-9281