Institute of confidential cooperation in the USA: organizational and juridical aspect

Іван Іванович Мусієнко, Євген Євгенович Гречин

Abstract


One of the most efficient measures of crime counteraction is timely reporting law enforcement agencies during which a special role is dedicated to persons (informants). They provide assistance to authorized subjects in the sphere of corruption counteraction by giving operative significant information.

Thus the article is aimed at the analysis of law enforcement bodies and special services of the USA experience concerning work with confidential sources.

The latest tendencies of the US police activities are concentrated on the attraction of citizens to cooperation with police. Such cooperation is efficient in prevention of most hard crimes due to informants' assistance, i.e. people who display desire to cooperate with police.

Scientists D. Sunshine and T. Tyler consider that the nature of relations between police and publicity has a great influence on the efficiency of crime counteraction, local citizens' welfare. The authors draw attention to the importance of establishing benevolent relations between police and local population.

The given article also reveals the USA law enforcement agencies experience of institute of confidential cooperation using. Using of operative sources of information remains the most efficient tools for detection, suspension, disclosure and investigation of crimes in the whole world.

With the aim of achievement of accuracy in terminology it is conducted the identification of different kinds of informants depending on their role and law enforcement institution they collaborate with.

Conclusions. Actions in favor of society are a important element of informationship as social institute. The results of conducted analysis testify that the modern understanding of institute of confidential cooperation in the USA is grounded on the following principles:

-        the object of message is information about any abuses, violations, immoral behavior that may cause significant violations of rights and duties of citizens, damage to society or separate citizens and other public interests;

-        the motive of moral informant is the protection of public interests durante absentia personal direct interest in the results of investigation of the claim he has made;

-        informant has to be sure in the truthfulness of information he provides;

-        the sphere of informationship activity has to be as public as private sphere if its activity can influence the rights and duties of citizens and public interests.

Thus the promising trend of further scientific researches has to be analysis of experience of the given problem solving in the other leading countries of international community with the aim of its consideration in domestic practice.


Keywords


informant; witness; confidential source of information; source-defendant

GOST Style Citations


1. Данхэм, Р. Альперт, Г. (1989). Важнейшие вопросы полиции. Проспект-Хайтс, штат Иллинойс .: Уэйвленд Пресс.

2. Солнце, Дж и Тайлер, Т. (2003). Роль процессуального правосудия и законность в формировании общественной поддержки для полиции. Закон Соц. Преподобный, 37 (3), pp.513-548.

3. Стандарты на прокурорских расследований, ABA стандартов уголовного правосудия, раздел 2.4, и Департамента юстиции Руководства в отношении использования конфиденциальных информаторов.

4. Roviaro v. Соединенные Штаты, 353 США на 62, 77 С. Кт. на 628-29 (1957); см Руководство ФБР по операциям расследователей и руководящих (MIOG) § 137-3.

5. Хьюз, Дж, соглашения о сотрудничестве по уголовным делам, 45 Ванд. Л. REV. 1 (1992); Ян Вайнштейн, регулирования рынка для стукачей, 47 BUFF. Л. REV. 563 (1999); Джордж С. Харрис, свидетельство на продажу: Закон и этика стукачи и экспертов, 28 Pepp. Л. REV. 1 (2000); Дэниел Рихман, сотрудничающие Клиенты, 56 Огайо ST. LJ 69 (1995).

6. Федеральні правила призначення покарань США (USSG) § 5K1.1.

7. Департамент Руководства юстиции о Использование тайных осведомителей, § IB8 на B-9.

8. Название 28 Кодекса Соединенных Штатов, разделы 509,510 и 533. См также Департамент юстиции Руководства в отношении использования тайных осведомителей. Эти руководящие принципы содержат определения источников.

9. Федеральное бюро соответствия следствия с Руководством расследования Специальный доклад Генерального прокурора, Управлением Генерального инспектора, сентябрь 2005.

10. Комитет Палаты представителей по правительственной реформе, все секретно вырождается:. Использование ФБР убийц в качестве информаторов, 3 отчета, HR конгрессмен N: 108-414 в 454 (2004), также доступны на www.gov/hreports/108-414. HTML.

Руководство 11. Генеральная прокуратура в связи с использованием ФБР конфиденциальные источники человека был подписан 13 декабря 2006 года и заменяет ФБР Руководство по операциям расследователей и руководящих (MIOG).

12. Руководство Конфиденциальная политика Источник человека, Приложение C: Юридические Власти. 13. Генеральный прокурор руководящие принципы в отношении использования ФБР конфиденциальные источники правам вступил в силу 13 декабря 2006 года; Конфиденциальная Руководство по политике Источник человека и Руководство конфиденциальный источник человеческого валидации стандарты вступили в силу 13 июня 2007 года был пересмотрен и переиздан на 26 марта 2010 года.

14. Свидетельство Вилли Т. Hulon, исполнительный помощник директора, национальной безопасности филиала ФБР, в сенатском комитета по разведке в Вашингтоне, округ Колумбия, 23 октября 2007 года.

15. MIOG § 137-3.

16. DEA агенты Руководство. (Примечание автора: четыре версии Руководства DEA агентов были выпущены с 1998 года DEA находится в процессе переписывания новое руководство Все ссылки на инструкции взяты из последней версии руководства доступны для автора.).

17. Блэр, J "" Этика Использование делам несовершеннолетних информаторы, "Christian Science Monitor, 14 апреля 1998.

18. Федеральный реестр: 9 декабря 2008 года (том 73, номер 237) [Страница 74729-74732].

Руководство 19. Внутренняя налоговая служба. Часть 9. уголовного розыска, Глава 4. Методы расследования, Раздел 2. Источники информации.

20. Цитата из www.irs.gov, осведомителей и вознаграждения.

21. IRS Руководство 9.4.2.5.1.1 (03-15-2007).

22. Брэдфорд, Н "Вестерфилд, внутри частного мира ЦРУ. Yale University Press, Коннектикут, 1995.

23. Дэвис, Ф., "Агент Сообщает Сказка о ЦРУ дефекта в войне с наркотиками", Miami Herald, 18 сентября, 1997.

24. Вайнер, Т., "в последней перебежчик Скандал, ЦРУ предполагает, что Худший," International Herald Tribune, 21 ноября 1996 года Смотрите также Gup, Т., "Безымянная Звезды ЦРУ," Вашингтон пост, 1 октября, 1997 года ,





DOI: https://doi.org/10.21564/2414-990x.131.55198

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2015

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2224-9281